فصد خون

موارد انجام فصد :

موارد انجام فصد:

موارد انجام فصد چیست ؟ هدف از انجام فصد کاهش میزان غلظت خون و یا کاهش میزان گلبولهاي قرمز خون ویا کاهش میزان آهن  مازاد بدن می باشد.

همانطور که گفته شد فصد ، خون گرفتن از فرد از طریق  سیاهرگ می باشدکه روش مناسب تر آن می باشد که از وریدهای سفالیک يا بازيليك در ناحیه آرنج گرفته شود ، وليكن اگر امكانپذير نبود از هر سیاهرگ دیگری دریافت شود هم موثر می باشد.

از نظر علم پزشکی نوین معمولاً فصدجهت درمان  بیماریهای  پلي سيتمي ، پورفيري و  هموكروماتوز انجام می شود.

 پلی سیتمی :

پلي سيتمي افزایش تعداد گلبولهای قرمز به علل مختلف می باشد که می تواند منجربه تشكيل لخته خون و عوارض ناشی از آن مانند آمبولی یا سکته مغزی و قلبی شود  که با انجام فصد می توان به کاهش و جلوگیری  از عوارض آن کمک كرد.

پورفیری :

پورفيري یک بیماری  متابولیک و ناشی از رسوب موادی در پوست و کبد می باشد که سبب آسیب پوست و کبد میشود  که انجام فصد سبب کاهش عوارض آن ميگردد.

هموکروماتوز :

هموكروماتوز یک اختلال ژنتیکی است که سبب  افزايش پیش از حد آهن در خون و متعاقباً رسوب آن در بافتهای مختلف بدن مانندکبد ، پانكراس و قلب  میشود که با انجام فصد می توان جلوی عوارض اين  بیماری را گرفت.

در بین مردم هم  انجام فصد جهت درمان غلظت خون بالا، یک اعتقاد می باشد که می تواند مانند بیماری پلی سیستمی ایجاد عوارض نماید و با انجام فصد می توان جلوی اين عوارض را  گرفت.

در مواردی هم  مانند سردردهای مزمن ، درد های مفاصلی مانند  شانه و آرنج  فصد انجام میشود که اثرات مثبتی هم داشته است ولیکن دقت شود  انجام فصد بطور مستقیم برای مواردی مانند کاهش چربی و درمان دیابت و خیلی از موارد دیگر اثری  ندارد که متاسفانه این اعتقاد نادرست بین بسیاری  از مردم رواج دارد.

   دکتر نصرتی _ بهار 1401

فصد خون
فصد خون _ کلینیک حجامت پرواز
فصد خون
فصد خون _ دکتر نصرتی
ساعت كار مطب

ساعت كار مطب

ساعت كاري مطب هر روز از ساعت 14.30 الی 19 به جز ايام تعطيل مي باشد.
براي انجام حجامت در اين مركز نيازي به وقت گرفتن نمي باشد و با هر زمان مراجعه ، بلافاصله حجامت براي شما انجام مي شود.

نقشه مطب

آدرس مطب

تهران ، ميدان سپاه ، نبش خيابان خواجه نصيرغربي، پلاك 200 ، واحد 11

طبقه پنجم

آدرس مطب

اطلاعات تماس

شماره تماس: 77611150 - 021
شماره واتساپ : 09301585081
آدرس ايميل: [email protected] کدپستی: 1611745455

error:
Scroll to Top
اسکرول به بالا