حجامت

روش  انجام حجامت:

   روش انجام حجامت :

 روش انجام حجامت بسیار ساده و در عین حال تخصصی است . اگر سابقه بیماری خاصی دارید جهت انجام حجامت با پزشك خود مشورت نمایید 

   1 _ مکان بهداشتی 

   اولین قدم اينكه حجامت را جايي انجام دهيد كه حتما زير نظر  پزشك باشد و از نظر مسائل بهداشتی کاملا رعایت نموده و از وسایل یکبار مصرف استفاده نماید. 

   2 _ آماده شدن جهت انجام حجامت  :

    اگر منعي جهت انجام حجامت نبود بايد در محل حجامت قرار گرفته و موضع مورد نظر را آماده نمائيد ، بطور مثال براي حجامت عام بايد پيراهن بالاتنه درآورده شود سپس توسط حجام محل حجامت ضد عفوني خواهد شد . برای انجام حجامت حتما در حالت نشسته باشید . اگر امکانش بود پاها را جمع نمایید و چهار زانو بنشینید . 

   3 _ انجام حجامت :

    توسط حجام چندين بادكش  بطور مكرر  بر روي ناحيه  انجام ميشود  تا خون بيشتري زير پوست جمع گردیده  و سپس  ليوان حجامت بر روي موضع  قرار داده شده و مكش انجام مي شود ، ليوان حدود 3 الي 5 دقيقه در محل باقي مي ماند سپس با تيغ جراحي يكبار مصرف چندين خراش ( بسته به نظر پزشك ) بر روي موضع  حجامت داده ميشود و بلافاصله ليوان  بر روي ناحيه قرار داده مي شود و مكش انجام و خلاء ايجاد مي شود و خون بتدريج از محل خراش ها و زخم ها خارج شده و داخل ليوان جمع ميگردد. سپس توسط حجام اين خون تخليه گرديده و مجدداً ليوان بر روي موضع مورد نظر  قرار مي گيرد.

   4 _ میزان تخلیه خون : 

    عمل تخليه خون 3  نوبت انجام ميگيرد و سپس محل حجامت با  مواد ضدعفوني مانند بتادين و يا حتي عسل استريل  و تميز  ميگردد و پانسمان شده و پس از آن شخص مي تواند با خيال راحت به كار روزمره  خود بپردازد.  تعداد موارد  تخليه خون از بدن به پزشك بستگي دارد  وليكن بطور معمول براي حجامت عام  3 نوبت و براي حجامت سر يك نوبت  و براي ساير  نقاط هم  بطور معمول يك نوبت مي باشد .

   دکتر نصرتی _ بهار 1401

کلینیک حجامت پرواز
دکتر نصرتی
کلینیک حجامت پرواز
دکتر نصرتی
کلینیک حجامت پرواز
پانسمان را میتوانید آخر شب یا فردا صبح برداشته و استحمام نمایید .
ساعت كار مطب

ساعت كار مطب

ساعت كاري مطب هر روز از ساعت 14.30 الی 19 به جز ايام تعطيل مي باشد.
براي انجام حجامت در اين مركز نيازي به وقت گرفتن نمي باشد و با هر زمان مراجعه ، بلافاصله حجامت براي شما انجام مي شود.

نقشه مطب

آدرس مطب

تهران ، ميدان سپاه ، نبش خيابان خواجه نصيرغربي، پلاك 200 ، واحد 11

طبقه پنجم

آدرس مطب

اطلاعات تماس

شماره تماس: 77611150 - 021
شماره واتساپ : 09301585081
آدرس ايميل: [email protected] کدپستی: 1611745455

error:
Scroll to Top
اسکرول به بالا