فصد خون

روش انجام فصد :

روش انجام فصد :اولین نکته اینکه حتماً فصد را در مراکزی انجام دهید که زیر نظر پزشک باشد جهت انجام فصد با پزشک خود مشورت نمائید و بهتر است که آزمایش  گلبولهای خون (CBC ) به همراه داشته باشید.

پزشک با ویزیت و معاینه مراجعین و در صورت صلاحدید ، دستور انجام فصد را میدهد، بهتر است پيش از انجام  فصد ناشتا نباشيد و اگر هم هوا گرم است مایعات کافی بنوشید.

فشار خون فرد مراجعه کننده پيش از انجام فصد گرفته می شود  و در صورت عدم  وجود  مشکل  جهت انجام  فصد راهنمایی می گردد.

فرد مراجعه کننده بر روي تخت دراز كشيده و بالای محل انجام فصد با گارو یا تورنيکه بسته شده و پس از مشخص شدن سیاهرگ در محل  مورد نظر ، محل ضدعفوني شده  و سوزن وارد سیاهرگ مورد نظر میشود و خون  به میزان  مورد نیاز  تخلیه میگردد  و سپس گارو يا  تورنيكه از محل بالاي انجام  فصد  باز میگردد و محل مورد نظر با پنبه آغشته به الکل  فشرده شده  تا خون محل بند آمده و سپس ضدعفوني و پانسمان می شود  و فرد می تواند  محل را ترک نماید.

بهتر است که پس ازانجام  فصد بلافاصله  از جایتان بلند نشوید و در واقع ابتدا نشسته  و در صورت  عدم وجود سرگیجه ، ایستاده و سپس محل را  ترک نمائید و چه  بهتر که پس از انجام  فصد حدود 10 دقیقه در کلینیک مورد نظر منتظر  بمانید.

با انجام فصد عارضه خاصی مشاهده نمی شود فقط با وارد شدن سوزن  به داخل پوست و سیاهرگ سوزش مختصری حس می کنید و بعد از انجام فصد تعداد کمی از افراد دچار سرگیجه مختصر میشوند که با نشستن و نوشیدن مایعات سریعاً  بهبود می يابند.

از محل انجام فصد جهت جلوگیری از خونریزی و همچنين جهت رعایت بهداشت به دقت مراقبت نمائید.

   دکتر نصرتی _ بهار 1401

ساعت كار مطب

ساعت كار مطب

ساعت كاري مطب هر روز از ساعت 14.30 الی 19 به جز ايام تعطيل مي باشد.
براي انجام حجامت در اين مركز نيازي به وقت گرفتن نمي باشد و با هر زمان مراجعه ، بلافاصله حجامت براي شما انجام مي شود.

نقشه مطب

آدرس مطب

تهران ، ميدان سپاه ، نبش خيابان خواجه نصيرغربي، پلاك 200 ، واحد 11

طبقه پنجم

آدرس مطب

اطلاعات تماس

شماره تماس: 77611150 - 021
شماره واتساپ : 09301585081
آدرس ايميل: [email protected] کدپستی: 1611745455

error:
Scroll to Top
اسکرول به بالا